Federatief Kampioenschap 2016

Maandag, 28 maart 2016

Met deze wedstrijd kan iedereen meedoen die lid is van EGHV! Er wordt gevist aan de baaiweg Domburg.

Federatief Kampioenschap 2016

Senioren/Dames/Jeugd/Verenigingen Zout

Ieder lid van EGHV kan meedoen. Van te voren opgeven bij Jaco Wisse.
via email: jacowisse@planet.nl

Het Federatief Kampioenschap Zout wordt georganiseerd op zaterdag 14 mei 2016 op het strand van Domburg van 13.00u - 17.00u. Verzamelen in de Westkapelle Herrijst.

Er wordt gevist in vijf vakken, waarvan er twee exclusief zijn gereserveerd voor dames en jeugd. Het reglement van Sportvisserij Nederland is de basis is voor de wedstrijd. Let op de specifieke regels onder de link “reglement”. Hier is ook aangegeven hoe de winnaar van de verenigingen wordt bepaald. Hieruit kun je opmaken dat een afvaardiging met dames en jeugdleden de kansen op deze prijs aanmerkelijk vergroot! Voor de verdere organisatie heeft Sportvisserij Zuidwest Nederland zich in 2016 verzekerd van de inzet van voormalig Nederlands Kampioen Danny Goossen, Gilles Traas, Martijn Westdorp, Martin van der Drift, Piet Nouse, Jack Broeders en Frank Peene. Zij hebben aangegeven opnieuw de ambitie te willen waarmaken een kwalitatief uitstekend georganiseerde wedstrijd neer te willen zetten. Hierbij moeten zowel topvissers als gelegenheidsvissers zich thuis kunnen voelen.

Aan het kampioenschap kunnen alleen vissers deelnemen die lid zijn van een vereniging die is aangesloten bij Sportvisserij Zuidwest Nederland. Aanmelding door individuele vissers is alleen mogelijk door de verenigingen en moeten uiterlijk maandag 9 mei om 10.00u zijn ontvangen. Het inschrijfgeld bedraagt € 10,- per persoon. De prijsverhouding is 1:5, jeugd heeft allemaal prijs. Voor de winnaars is er de exclusieve wisselprijs, de top 3 van de individuele categorieën ontvangt een replica als blijvend aandenken. Daarnaast wordt dit jaar de “Stek van Ard” geïntroduceerd, een extra competitie-element. Zie voor een uitleg onder “Reglement”. Sportvisserij Nederland zal 30% van de hoogst eindigende heren uitnodigen voor deelname aan het individueel NK op 17 september te Roptazijl.