Opruimdag 01-04-2023

Donderdag, 2 maart 2023

In april willen we weer een opruimdag organiseren om onze wateren weer wat schoner te krijgen...

Iedere herfst en winter zijn er wel dagen waarin het flink waait. Takken breken af en bomen vallen in het water. Dit kan weleens op je ‘beste stekje’ zijn. Daarom willen we dit jaar ook weer een opruimdag houden. En wel op zaterdag 1 april.

Vorig jaar mochten we het een groot succes noemen: de opruimdag van 2022. Juni vorig jaar zijn we met 18! personen bezig geweest om een aantal wateren in Goes ‘schoon’ te krijgen van bomen, takken en andere zooi. Het waren enorme bergen troep die door gemeente Goes zijn opgehaald met de vrachtwagen. En ook niet onbelangrijk…… het was een erg leuke en gezellige ochtend!
Het zou heel mooi zijn als we weer een groep vrijwilligers bij elkaar kunnen krijgen om wat viswater schoner en bevisbaarder te krijgen. Goed voor de omgeving, natuur en uiteraard onze vissen.

In de wandelgangen zijn al enkele wateren genoemd die de vissers schoon willen maken. Zo is er geroepen dat er nog steeds een groot object in de Banaan ligt die mensen eruit willen hebben en is er bij de wijk Mannee ook wel wat werk te verrichten. Mocht je tijd en zin hebben om een ochtend mee te helpen én ideeën hebben over een water waar wel wat werk te verrichten is, mail dan naar info@eghv.nl of stuur even een appje naar 06-29388794.

Zoals gezegd, vorig jaar hebben we er een ochtend aan besteed. We zijn om 08:00 uur gestart en rond 13:00 uur was iedereen weer thuis. Dit jaar willen we dit ook weer proberen. Wanneer je bent opgegeven zal er in de app verder worden verteld waar de locatie(s) zal zijn en of we nog wat materiaal kunnen gebruiken zoals touw, hark of zaag. Dus geef je op en help een handje mee om onze wateren en hun oevers weer schoner te krijgen.