Negatief vis advies Westvest in Goes

Dinsdag, 18 juli 2023

Afgelopen dagen zijn er wéér meldingen binnen gekomen bij de vereniging over meerdere dode vissen in de Westvest.

Vorig jaar september was er al een grote sterfte in de Westvest geweest waar een groot deel van het bestand van de grote vissen helaas geruimd moest worden. Daarna is het water behoorlijk aan het kwakkelen geweest. Er zijn steeds periodes geweest waarbij er meerdere vissen tegelijk dood gingen.

In dit geval gaat het weer om 8 dode vissen, wederom allemaal grotere vissen. Waarschijnlijk gaat het niet om zuurstoftekort deze keer.
Misschien dat er toch een bacterie of een virus in het water of de vis zit. HET ADVIES IS DAN OOK OM VOORLOPIG NIET MEER IN DE WESTVEST TE VISSEN!! Het kan zijn dat je visspullen besmet zijn met deze ellende en over gebracht kan worden naar andere wateren.

Met de vereniging proberen we samen met Waterschap en de gemeente de oorzaak te vinden....wordt vervolgd.

Mocht je toch persé in de Westvest willen vissen, zorg er dan voor dat je je spullen goed uitspoelt en ontsmet voordat je ergens anders gaat vissen!!

Bestuur EGHV