NEGATIEF VISADVIES VOOR WATEREN EGHV

Woensdag, 23 augustus 2023

Dringend advies aan alle leden om niet te vissen in de wateren van Goes.

Aan alle leden,

Naar aanleiding van de grote karpersterfte in de vestes in Goes hebben wij vanuit het bestuur van de EGHV besloten om een negatief visadvies te geven voor al onze wateren tot nader bericht. We willen alle risico's uitsluiten dat dit over wordt gebracht naar andere wateren. Dus ook het risico dat een visser dit per ongeluk overbrengt.
Uiteraard hebben we lang niet op alles invloed, maar alle beetjes helpen in dit geval!

Er is nog steeds onderzoek naar wat voor virus we precies mee te maken hebben. Inmiddels hebben we ook nauw contact met Sportvisserij Zuid-West Nederland en hun expertises.

We hopen dat het nu bij de 3 vestes blijft met de besmettingen.

De wedstrijd van 2 september is ook gecanceld uiteraard. Dit betekent een vroegtijdig einde van het visseizoen voor de zoetwatervissers.

Hopen jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten we nieuwe info hebben versturen we deze weer via de bekende kanalen.

Bestuur EGHV