Opruimdag 30 maart 2024

Donderdag, 1 februari 2024

Het begint langzaamaan een traditie te worden. De opruimdag van de EGHV.

Samen met een aantal vrijwilligers maken we ieder voorjaar een aantal wateren in Goes ‘schoon’. Er wordt afval verzameld uit/aan verschillende wateren en er worden obstakels verwijderd die in de weg liggen voor onze visserij. Veiliger voor de vis en goed voor het milieu. En uiteraard worden er onderling grote visverhalen gedeeld en wordt er veel gelachen.

Ook dit jaar willen we weer een opruimdag organiseren op zaterdag 30 maart. We noemen het een opruimdag, maar het is de laatste jaren gebleken dat het vaak in een ochtend te doen is, wanneer er voldoende vrijwilligers zijn. Afgelopen jaar zat het weer niet helemaal mee, maar voor dit jaar hebben we het zonnetje alvast besteld! Hopelijk trekt dit zonnetje weer een hoop vrijwilligers.

Vorig jaar hebben we de Banaan, Oostvest en Mannee onder handen genomen. Vooral de Oostvest was één grote bende. Van blikjes frisdrank en verkeersborden tot aan brommerhelmen kwamen er boven water. In Mannee waren het vooral de omgevallen bomen die het moesten ontgelden. Ieder jaar komen er weer verrassingen uit het water en gaan er vrijwilligers te water (altijd lachen!).

Mocht je tijd en zin hebben om een (deel van de) ochtend mee te helpen én ideeën hebben over een water waar wel wat werk te verrichten is, mail dan naar info@eghv.nl of stuur even een appje naar 06-29388794.

Zoals eerder aangegeven, de laatste jaren hebben we er een ochtend aan besteed. We starten rond 08:00 uur en rond 13:00 uur waren de laatste vrijwilligers weer thuis. Dit jaar willen we dit ook weer proberen. Wanneer je bent opgegeven zal er in de app verder worden verteld waar de locatie(s) zal zijn en of we nog wat materiaal kunnen gebruiken zoals touw, hark of zaag.
Dus geef je op en help een handje mee om onze wateren en hun oevers weer schoner te krijgen.