Terugmelden van spiegelkarpers in de Oostvest en park Valckeslot

Zaterdag, 10 februari 2024

Aangezien we afgelopen jaren zijn gestart met het uitzetten van karpers in Goes, willen we in 2024 graag mensen stimuleren die deze vissen terug vangen. Het gaat om de spiegelkarpers die uit zijn gezet in de Oostvest en park Valckeslot.

Er zijn ná de sterfte in de Oostvest inmiddels 10 verschillende spiegelkarpers terug gevangen van de 20 uitgezette exemplaren. We willen weten of alle andere vissen nog in leven zijn en wat de groei van deze vissen is. Enkele daarvan zijn behoorlijk in lengte en gewicht toegenomen in 2 jaar tijd. Vang je een spiegelkarper in de Oostvest of park Valckeslot, maak dan een duidelijke foto van de linker en/of rechterzijde van de vis, meet hem op en mocht de mogelijkheid er zijn, weeg hem ook! Dit alles kan je mailen naar info@eghv.nl of op de app zetten naar 06-29388794. Onder alle ingezonden foto’s worden in december 2 waardebonnen van v.d. Vreede verloot.

Via deze link kan je zelf eens kijken of je de juiste vis terug hebt gevangen.

Voel je uiteraard altijd vrij om te melden wat je hebt gevangen en waar, ongeacht welke vissoort het is, zo blijven wij als bestuur ook up to date wat betreft de visstand op onze wateren! Succes allemaal dit jaar met het vangen van een mooie vis.

Het bestuur EGHV