Nieuwe visjes voor de jeugd in Goes-Noord.

Vrijdag, 16 februari 2024

Donderdag 15 februari zijn we met 2 man sterk richting de visboer gereden waar we hartelijk zijn ontvangen bij van Leeuwen Vijvervissen. We gingen om zo’n 45 kilo visjes om uit te zetten in Goes-Noord. Het gaat om een mix van voorn, schub- en spiegelkarpertjes.

Nadat alle vissen in de gordels waren gezet zijn we gaan rijden. Gelukkig hebben we na enkele minuten rijden even gecheckt of alles in orde was…niet dus! Helaas bleek er bij het dichtdoen van de achterklep een zak kapot te zijn gegaan. Zak lek, proberen de zak andersom te leggen om het lekken te stoppen, PLONS! Grote paniek, alle vis uit de zak in de berm beland. Gauw alle vis terug in de zak gedaan en gebeld dat we terugkwamen voor een nieuwe zak en water. Daar stonden ze gelukkig al paraat met vers water en een zak!

Poging 2 om naar huis te gaan ging ons beter af. We reden nog een keer langs de plaats des onheils en tot onze grote verbazing zagen we dat er nog een visje in de plas zwom waar de zak leeg was gegaan. Gelukkig hadden we nog een heerlijk flesje bronwater voor hem en kon hij alsnog mee op transport richting Goes.
Na ruim een uur rijden zijn we als eerst langs de Balletvijver aan de Thorbeckelaan gereden. Daar is onder het toeziend oog van enkele omstanders, die dachten aan illegale praktijken, een gedeelte van de vis uitgeladen. Nadat we deze mensen gerust hadden gesteld dat we goed volk waren, zijn we doorgereden naar de Erasmusvijver om het tweede gedeelte uit te laden. De derde stop was aan de Laan der Verenigde Naties waar de laatste visjes hun vrijheid kregen.

We hopen vanuit het bestuur van de EGHV dat door deze uitzet de jeugd in Goes-Noord ook weer met plezier in deze watertjes kan vissen. Er zwemmen weer voorns van allerlei formaten en prachtige karpertjes. Een goede vangst toegewenst!