Welkom op de website van de Eerste Goese Hengelsport Vereniging te Goes.

De vereniging is opgericht in 1946. De EGHV is begonnen als zoutwatervereniging, maar doordat er binnen de stad ook steeds meer viswater ontstond is het een gemengde vereniging geworden, waar men zowel voor zoutwatervissen als voor zoetwatervissen terecht kan. Per 1-1-2015 had de vereniging meer dan 1000 leden. In 2023 is dit al gegroeid naar ruim 1200 leden. Van deze 1200 leden doen er jaarlijks zo'n ca. 100 aan de diverse wedstrijden mee.

Ieder jaar organiseren wij een 10-tal zoute wedstrijden. Een aantal op de dijken aan de Westerschelde, een aantal op diverse stranden van Walcheren en een paar in het Schelde-Rijnkanaal bij Rilland

Naast de reguliere competities zijn er nog een bootwedstrijd, een onderlinge clubwedstrijd, een rondviswedstrijd en de zogenaamde eindejaarswedstrijd als afsluiting van het visjaar.

Ook worden er ieder jaar wedstrijden georganiseerd op het zoete water binnen Goes aan de Oostvest en in Goes-Zuid. Ook in Koudekerke en aan het Schelde-Rijnkanaal zijn er een wedstrijden voor zoet.

Van elke wedstrijd wordt een uitslag met foto's op deze website en Facebook gepubliceerd. https://nl-nl.facebook.com/hengelsportvereniging.eghv/

Alle wedstrijden zijn terug te vinden op de wedstrijdkalender /wedstrijden/wedstrijd-agenda-2023.html. Uiteraard zijn ook de wedstrijdreglementen en de wedstrijd locaties terug te vinden op de site.