Viswater

Mannee

Mannee:

Het water Mannee ligt in/bij de wijk Mannee die weer Noord-Oost van Goes ligt. Het grootste gedeelte van het water is aan beide kanten te bereiken en te bevissen. Tussen de huizen is het vaak niet mogelijk om te komen. De dieptes variëren van ongeveer 0.5 meter tot 1.2 meter.
Het bestand bestaat voornamelijk uit voorn en karper. Er wordt ook wel wat baars gevangen.

Oostvest

Oostvest:

De Oostvest ligt rondom het centrum van Goes en is het grootste water van de vereniging.
Aan de parkzijde is het mogelijk te vissen. Het is niet toegestaan aan de wegzijde te vissen.
De dieptes variëren van ongeveer 1 meter tot 1.5 meter. Op dit water worden ook competitiewedstrijden gevist.
Het bestand bestaat voornamelijk uit veel kleine voorn, karper, baarsjes en snoek.
In het voorjaar van 2022 is het oude bestand aangevuld met 20 spiegelkarpers tussen de 2 en 3 kilo en een 30-tal snoekjes tussen 30 en 40 cm. In het vroege voorjaar van 2023 zijn daar nog 20 edelschubkarpers bijgekomen van datzelfde formaat (zie foto's).

Helaas heeft er in de zomer van 2023 een karpersterfte plaatsgevonden in verschillende vestes in Goes. Waaronder ook in de Oostvest. Minimaal 100 karpers van het oude bestand hebben het niet gered. Het lijkt er gelukkig op dat het merendeel van de  'nieuwe' uitzet het wel gered hebben.

Westvest

Westvest:

De naam zegt het al, de Westvest ligt aan de westzijde van het centrum. De dieptes hier zijn tussen de 1 meter en de 1.5 meter.
Hier mag aan beide zijden gevist worden. Het bestand bestaat uit voorn, baarsjes en een klein aantal karpers.
Helaas is het hier niet meer toegestaan in de zomermaanden om nachten te vissen.
In het najaar van 2022 is er een grote sterfte geweest. Zuurstofgebrek is waarschijnlijk de boosdoener geweest. Ruim 350 kilo aan karper, brasem en roofvis heeft het helaas niet gered.

Daaropvolgend heeft er in de zomer van 2023 nog een karpersterfte plaatsgevonden in verschillende vestes in Goes. Waaronder ook in de Westvest. Minimaal 50 karpers van het oude bestand hebben het niet gered.

Bananenveste

Bananenveste:

Vroeger stond op de hoek van de Middelburgsestraat en de Westsingel een bananenpakhuis. Vandaar de naam van deze veste. Er zijn 2 goed begaanbare steigers aanwezig om vanaf te vissen. Uiteraard mag er ook naast de steigers gevist worden.
De dieptes hier variëren van 1 meter tot 1.3 meter. Het bestand bestaat voornamelijk uit voorn, karper en brasem. Ook zwemt er nog wat snoek en baars.

Helaas heeft er in de zomer van 2023 een karpersterfte plaatsgevonden in verschillende vestes in Goes. Waaronder ook in de Banaan. Minimaal 30 karpers van het oude bestand hebben het niet gered.

Parkvijver

Parkvijver:

In het park 'Valckeslot' ligt de parkvijver. Hier ligt een mooie vissteiger van bijna 20 meter lang. Er mag overal gevist worden.
Het bestand bestaat uit voorn, karper en baars. In januari 2022 zijn er 5 spiegelkarpers uitgezet van ongeveer 2.5 kilo per stuk en in januari 2023 zijn daar nog 5 edelschubkarpers bijgekomen.

Hertenkamp Goes-Zuid

Hertenkamp Goes-Zuid:

Dit water ligt aan het hertenkamp in Goes-Zuid. Het is goed te bereiken via de Populierenstraat. Het is een leiding van 600 meter lang. De diepte hier ligt tussen de 1 meter en de 1.2 meter. Hier worden wedstrijden gehouden voor de competitie. Het is ook vooral een jeugdwater. Er zit volop grote en kleine voorn, brasem en karper in alle formaten. In het voorjaar van 2022 is er in het Hertenkamp, Kastanjestraat en Appelstraat totaal 110 kilo aan vis uitgezet. Voornamelijk voorn, tot wel 300 gram zwaar.

Kastanjestraat Goes-Zuid

Kastanjestraat Goes-Zuid:

Dit water ligt aan de 'ijsbaan' in Goes-Zuid. Het is goed te bereiken via de Kastanjestraat. Het is een leiding van 400 meter lang. De diepte hier ligt tussen de 1 meter en de 1.3 meter. Hier worden wedstrijden gehouden voor de competitie. Het is ook vooral een jeugdwater. Er zit volop grote en kleine voorn, brasem en karper in alle formaten. In het voorjaar van 2022 is er in het Hertenkamp, Kastanjestraat en Appelstraat totaal 110 kilo aan vis uitgezet. Voornamelijk voorn, tot wel 300 gram zwaar.

Appelstraat Goes-Zuid

Appelstraat Goes-Zuid:

Dit water ligt bij de flat 'Bongerd' in Goes-Zuid. Het is goed te bereiken via de Appelstraat. Het is een leiding van 300 meter lang. De diepte hier ligt tussen de 1 meter en de 1.3 meter. Het is ook vooral een jeugdwater. Er zit volop grote en kleine voorn, brasem en karpertjes. In 2009 is hier een proef gedaan met een uitzet van kruiskarpers. In het voorjaar van 2022 is er in het Hertenkamp, Kastanjestraat en Appelstraat totaal 110 kilo aan vis uitgezet. Voornamelijk voorn, tot wel 300 gram zwaar. Hier worden in 2022 weer wedstrijden gehouden voor de competitie.