Demonstratie loodvrij vissen 2 September

Maandag, 14 augustus 2017

Geacht bestuur hengelsportvereniging,

Van 2 tot en met 9 september organiseert IVN de Oosterscheldeweek 2017. Er vinden allerlei activiteiten plaats op en rond de Oosterschelde, een deel van de activiteiten gaat over de overstap van lood naar loodvrij vissen.
Op zaterdagmiddag 2 september wordt een demonstratie georganiseerd aan de Kuupjesweg in Colijnsplaat. Niet alleen zullen een aantal bij u bekende Zeeuwse sportvissers de mogelijkheden van loodvrij materiaal laten zien, maar ook kunt u hier zelf met dit materiaal vissen. De gemeente Noord-Beveland en de Provincie Zeeland ondersteunen waarschijnlijk de demonstratie loodvrij vissen, hun ondersteuning zal ten goede komen aan de vissers die deelnemen.

Voor het loodvrije materiaal en andere faciliteiten wordt gezorgd, voor degene die het meeste en het grootste vangt zijn, naast het loodvrije materiaal, attenties beschikbaar.
Wij vragen daarom aan u dit bijgesloten verzoek naar uw leden door te zetten met het verzoek om naar deze demonstratie te gaan en met loodvrije materiaal te vissen. Op de site van de Federatie Zuid-West komt ook aandacht voor deze demonstratie.

Uitnodiging: Kom op 2 september naar de Kuupjesweg (achter camping Orisant). Het vissen begint om 14.00 uur en stopt om 16.00 uur (afgaand water) Neem u hengels en aas mee, voor de gewichten wordt gezorgd.

Aanmelden kan tot uiterlijk 26 augustus door een mailtje te sturen naar www.loodvrijvissen.nl. Vermeld duidelijk uw naam en geef svp aan met welke soort lood en welk gewicht u normaalgesproken vist.

Met vriendelijke groet,

Jos Lobée