Uitslag/verslag karperkoppelwedstrijd 2/3 juni 2023

Zondag, 4 juni 2023

Uiteindelijk waren er nog 8 koppels die meededen met de karperkoppelwedstrijd van de EGHV in de wateren van Goes. Op vrijdag 2 juni om 19:00 uur werden de stekken verdeeld en konden de vissers richting de stekken. Tijdens de loting werd nog een ‘overlevingspakket’ uitgedeeld waar boilies in zaten die gesponsord waren door Dierenspeciaalzaak van de Vreede. Ook werden de koppels getrakteerd op verschillende homemade lekkernijen om de 20 uur een beetje door te komen. Om 20:00 uur werd het sein gegeven dat de lijnen te water mochten en ging de controleur(Rens) zijn rondes doen.

Het begon allemaal vrij rustig. In de Oostveste en Goes-Zuid werden wat vissen gevangen, in het park werd een schildpad gevangen en er werd een vis verspeeld. In de Banaan kregen ze een run, maar dat bleek een snoek te zijn die behoorlijk zin had in een Ronnie-rig met een gele popup, maar verder bleef het best rustig.

In de koude nacht (waar de warmmakende drank werd genuttigd) leek de strijd al snel gestreden te zijn. Josmar en Ronald vingen een flink aantal vissen waardoor ze gelijk aardig uitliepen op de andere koppels. Maar tegen de vroege ochtend leek het daar wat stil te vallen. In Goes-Zuid gingen Harry en Jarco juist goed vangen op dat moment. Helaas zaten daar ook een hoop vissen bij die niet mee telden voor de wedstrijd (kleiner dan 50 cm). De strijd werd weer spannend in de ochtend. Het aantal vissen was nagenoeg hetzelfde, alleen de lengte van de vis was in de Oostveste groter. In de loop van de ochtend viel het bij Harry en Jarco ook stil. Bij de buren aan de Kastanjestraat ging het vanaf dat moment juist weer erg goed. Meerdere dubbelruns brachten de spanning weer helemaal terug. Kenneth en Jordan vingen ook nog een mooie spiegelkarper die meetelde voor de wedstrijd. De controleur die rondjes reed bracht spanning bij sommige koppels over wie er bovenaan stond en wat er werd gevangen. Niet alle info werd geloofd uiteraard en sommige werden lekker opgestookt.

Ondertussen op de andere stekken ging de strijd ook gewoon door. In het park was het één groot feest. Er klonk een hoop vuurwerk op de achtergrond en aan het water zelf was er iemand bomen aan het zagen (iets met snurken).
De controleur bracht tussendoor ook wel eens wat lekkers langs wat gewaardeerd werd door de deelnemers. In de ochtend kwamen er cupcakes voorbij voor iedereen. Bij de Banaan hadden ze de zaterdagochtend een uitslaapdag waardoor de cupcakes voor de deur moesten worden neergezet.

Wat erg leuk was, is dat er behoorlijk wat interesse was van verschillende andere vissers en bekende. Het was op sommige stekken een komen en gaan van mensen. Op zaterdag om 16:00 uur klonk op de app het eindsignaal. Gelijk werd er nog gereageerd dat er bij Kenneth en Jordan nog een vis werd gedrilled. Hij bleek nog aan de maat te zijn ook! Op de valreep dus. Helaas maakte het voor de eindstand niet meer uit, deze was al beslist. Josmar en Ronald hebben de wedstrijd gewonnen met 13 maatse vissen met een totale lengte van 837 centimeter. Klik hier voor de uitslag.

Aan het einde van de wedstrijd hadden de koppels totaal 48 maatse vissen gevangen met een totale lengte van 29 meter en 22 centimeter. Er is een schildpad gevangen, 2 snoeken, een goudvis en een boel ondermaatse vis. Ook de controleur heeft zijn steentje bijgedragen, hij had tijdens zijn rondes bijna 50 kilometer afgelegd op de fiets! (Niet vertellen dat het een elektrische fiets was natuurlijk)
Na afloop werden de prijzen uitgereikt, werd er nog wat gedronken en aardig slap geouwehoerd.

Al met al een zeer geslaagd project al zeggen we het zelf. Hopelijk krijgt het nog een vervolg in 2024. Iedereen bedankt en wie weet tot volgend jaar.

Het bestuur van EGHV