Uitslag zoet 7 loodvrije feederwedstrijd Koudekerke

Dinsdag, 27 augustus 2024

Op 24 augustus was het de feederwedstrijd in Koudekerke. Vandaag stond in het teken van loodvrij vissen. Dus de gewichten/korfjes waarmee gevist mocht worden waren van kunststof of van metaal! De vereniging heeft in samenwerking met vd Vreede gezorgd dat iedereen een loodvrij pakketje kreeg. Wat ging het vandaag worden, word er überhaupt wat gevangen?

Om 9 uur starten we met 33 deelnemers, op de buienradar gaf men aan dat het eind van de ochtend pas zou gaan regenen.
Het zag er overigens om 8 uur wel erg regenachtig uit helaas. Klopt die buienradar wel?
Nee dus, regen de eerste uren en dan ben je blij dat je de keuze hebt gemaakt om een regenpak of paraplu mee te nemen.
Er zijn natuurlijk vissers die al zoveel spullen bij zich hebben dat je denkt, blijven die hier nog een week vissen.
En die maken dan de keuze om geen paraplu of regenpak mee te nemen?? Dat zal volgende keer anders wezen denk ik?
Men hoefde in ieder geval thuis niet meer te douchen. En de kleding hoefde ook niet meer gewassen te worden.

Maar nu over de wedstrijd er is geen enkele karper gevangen en dan bedoel ik een echte karper.
Dus de vissers die de keuze hadden gemaakt om alleen op een echte karper te vissen hadden dus pech.
De vissers die hadden gekozen om op kleine vis te vissen konden nog wel iets vangen en dan leek het erop dat dat dan in het eerste uur moest gebeuren want daarna werd het steeds minder.

Kortom qua vangsten viel het enorm tegen, 11 vissers van de 33 wisten 1 of meerdere vissen te vangen (zo’n 30 in totaal).
De winnaar had er 9 wat toch wel een behoorlijk verschil was met de rest van de deelnemers.
Had hij een betere plek, ander aas of kan hij beter vissen dan de rest?
We zullen het nooit weten maar dat maakt het vissen zo leuk, je weet nooit wat en hoeveel je er vangt of hoe groot ze zijn?

Op naar de laatste zoet wedstrijd zaterdag 21 september aan het Hertenkamp van 0900 uur tot 1200 uur.
Na afloop van de wedstrijd is de prijsuitreiking in wijkcentrum De Pit, gezellig met een drankje, hapje en een loterijtje.

Het bestuur